Na základě žádosti, kterou jsme podali na jaře 2025, naše škola získala podporu pro realizaci mezinárodního vzdělávacího projektu Erasmus+ KA122-SCH s názvem „Jak v žácích umět zažehávat jiskru a přitom nevyhořet“.
Tento projekt, financovaný z prostředků Evropské unie, představuje další krok v kvalitativním rozvoji základní školy Bohuňovice a potrvá 18 měsíců (do konce roku 2026). Nejde jen o investici do našich pedagogů, ale také o velký přínos pro vzdělávání žáků.
Projekt je zaměřen na tři stěžejní cíle, které odrážejí aktuální potřeby moderního školství a nového RVP ZV:
1. Duševní pohoda pedagogů i žáků (Wellbeing)
I když naše škola aktivně pečuje o psychickou pohodu žáků, zaměříme se nově také na systematickou podporu našich učitelů a prevenci syndromu vyhoření. Cílem je naučit pedagogy praktické relaxační techniky, které si osvojí pro sebe, ale následně je budou efektivně předávat i žákům během vyučování. Do tohoto procesu bude nově intenzivně zapojen i školní psycholog, který se stane pravidelným mentorem pro učitele.
2. Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Čelíme rostoucím nárokům na jazykovou vybavenost žáků – nový RVP ZV zvyšuje požadovanou úroveň angličtiny na B1. Naši učitelé proto absolvují kurzy zaměřené na inovativní metody výuky, které jim pomohou lépe pracovat s různorodými třídními kolektivy (včetně žáků s podpůrnými opatřeními nebo žáků z Ukrajiny) a efektivně rozvíjet všechny jazykové dovednosti.
3. Maximální využití digitálních technologií
Klíčový je také rozvoj digitálních kompetencí pedagogů. Projekt nám pomůže plně využít potenciál naší nově budované jazykové laboratoře a odborné učebny. Učitelé se naučí, jak pomocí moderních technologií vytvářet interaktivní a dynamické hodiny, které odpovídají individuálním potřebám žáků. Na implementaci bude dohlížet a kolegy školit náš ICT koordinátor.
Plány mobilit:
Celkem 6 našich pedagogických pracovníků (včetně školního psychologa a ICT koordinátora) se zapojí do zahraničních mobilit, kde budou čerpat inspiraci ze zahraničních vzdělávacích systémů:
- Kurzy a školení (6 účastníků): Zaměření na jazykové a wellbeing metody ve Španělsku a Irsku.
- Stínování (Job Shadowing) (6 účastníků): Přímé pozorování práce a prostředí na partnerských školách v Polsku a Finsku. Zde se zaměříme na péči o wellbeing učitelů a využívání jazykových laboratoří v praxi.
Získané zkušenosti a metody nehodláme nechat "ležet v šuplíku". Všichni účastníci mobilit se zavázali, že po návratu uspořádají workshopy pro celý sbor. Díky tomu se nové poznatky a efektivní techniky rychle přenesou do každodenní výuky
Tento projekt je pro nás závazkem k neustálému zlepšování. Těšíme se na sdílení prvních výsledků!