Exkurze dětí z třídy Berušky, byla rozdělena na dvě hlavní části:
První probíhala formou řízených aktivit, kde pan lektor vysvětloval dětem rozdíly u jednotlivých mořských živočichů a ryb.
Program se jmenoval "Mořský poutník" a trval hodinu. Děti rozvíjely vnímání více smysly, nejvíce byl posilován hmat při hře "Mrož lední", dále pak sluch "Hledáme mrože - sledování zvuku mrožích rolniček". Podporovány byly prvky předmatematických představa "Měření délky živočichů lanem". Děti si také uvědomily, kolik druhů například žraloků existuje.
Druhá část byla věnována expozici o "Živé vodě - fascinujícímu vodnímu světu". Zde děti mohly využít pro pozorování například mikroskop nebo vodní živočichy v nadživotní velikosti. V periodické tůni mohly vidět tajemné korýše, listonoha a žábronožku, v pískovně zase spatřít obávaného predátora, majestátní vážku apod. Skvělá byla také tajuplná podmořskou jeskyni!
Bc. Martin Adamec
Pevnost poznání v Olomouci 16.1.2024 – Třída Kuřátka, MŠ Bohuňovice
Vzdělávací interaktivní program „Tvrdá doba kamenná“ v délce trvání 45 minut. Programem nás provázeli dva lektoři a uvedli nás do dávné historie, do pravěku. Děti se dovídaly zajímavosti o způsobu života pravěkých lidí, jak vynalezli oheň, jaké používali nástroje, jak podnikali lovecké výpravy ke své obživě a k získání zásoby kožešin na zimu a pazourky pro doplnění zbraní. Kořist byla vždy spravedlivě rozdělována mezi všechny členy společenství tlupy. Program obsahoval prožitkové učení, děti srovnávaly život v minulosti se současností /kartičky/, hledaly vhodnou potravu /kartičky/, lovily zvěř /plyšáci/, kořist společně odnesly do tábora. Z jeskyně si děti na památku odnesly domů ozdoby kolem krku s pazourkem. Program byl poučný, podnětný, inspirativní a hodnotný.
Druhá část exkurze zahrnovala prohlídku stálé expozice „Živá voda“ s tajuplnou podmořskou jeskyní atd.
Mgr. Marcela Látalová
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)